Drömmar

Datum: 2011-03-09 Tid: 19:49:57
Jag orkade aldrig plugga, jag läste igenom frågorna en gång och sen fick det vara, men jag är så himla hungrig så jag orkar inte koncentrera mig.. Jag får helt enkelt göra ett nytt försök när jag har magen full i mat sen! Men den bristnande koncentrationen kan bero på alla mina funderingar som flyger omkring i min hjärna just nu... 
Vad hör man efter gymnasiet, eller vad vill man göra?

Jag satt och läste en blogg häromdagen där en tjej pratade om drömmar, framtidsdrömmar alltså. Och jag har tänkte på en sak. Minns ni i vintras när alla skulle göra den där utmaningsgrejer på bloggen som typ ingen fullföljde? Jag minns det. La ni märke till att nästa alla skrev att dom hade orealistiska drömmar som att bo på en stor herrgård och så? Varför skulle dessa drömmar vara orealistiska? Varför skulle inte just du kunna uppfylla den drömmen???

Vi lever bara en gång, borde man inte leva det enda livet precis som man vill? Uppfylla alla de drömmar man vill uppnå? Kräva svar på alla de frågor man har? Slå ner alla förväntningar som alla andra har på oss? 

Jag vet iaf att jag har massa drömmar, som många skulle kalla för orealistiska, som jag tänker försöka uppnå under mitt liv. Jag vill bo på en stor gård, jag vill ha massa hästar och andra djur, jag vill bo där det finns bra ridvägar, badställen, fiskeställen, jag vill ha en underbar familj medmera! 
Och dessa drömmar är egentligen inte orealistiska, bara lite svåra att uppnå, för det finns många människor som lever på det här sättet, så varför inte jag???

Josefine

jag tycker du ska följa dina drömmar, som sagt, vi lever bara en gång ! :D

Datum: 2011-03-09 Tid: 20:24:40
Blogg: http://jjosefinehallgren.blogg.se/
a n n i e

Håller med Joss! :)

Datum: 2011-03-09 Tid: 21:09:27
Blogg: http://anniejansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0