Stockholm - Kristinehamn

Datum: 2011-05-30 Tid: 10:30:09
Torsdag:
Åkte till Stockholm med klassen. Bil till Kristinehamn där vi skulle ta tåget till Stockholm, men väl där fick vi istället åka buss, inte okej! MÅNGA timmar senare kom vi äntligen fram (bara cirka 3 timmar försent) och skulle luncha. Azra ville ha sushi vilket hon upptäckte att hon inte gillade alls! På kvällen åkte vi till dramaten och kollade på Romeo och Julia. Sen var det lite mat på donken som gällde innan vi hoppade ner i sängen på vandrarhemmet. 


Azra och jag inne på dramaten, Bild: Saga Bergman

Fredag:
Markus fick bestämma vad vi skulle göra i ett par timmar, så vi tog en tur till naturhistoriska, och hade hur roligt som helst!!! Vädret var lite halvtaskigt, så vi ville göra lite inomhus aktiviteter, så vi drog till slottet och kollade runt. Vädret var senare mycket bättre och vi tog båten över till Gröna Lund där vi sprang runt som småbarn i några timmar. Sedan blev det bråttom hem och göra sig iordning för indisk middag. Vi mötte senare upp Sagas "kusin" vid tunnelbanan och drog vidare till sommar, ett uteställe där alla tydligt är eller något sånt ;)


Saga och jag på naturhistoriska, Bild: Azra Haradini


Azra och jag i nedsläppet, Bild: Saga Bergman


Jag och Azra inne på Somar, Bild: Saga Bergman


Saga och Azra inne på Sommar, Bild: Linn Hultgren

Lördag:
Efter lite frukost och packning på vandrarhemmet lämnade vi väskorna på tågstationen och jag mötte upp min kära kusin för lite morsdag-presentköp och efterlängtat snack. Klassen lunchade seanre på donken igen innan vi hoppade på tåget hem igen. Vi kom fram till Kristinehamn, bara en timme försent denna gång, och Alexander mötte upp mig. Vi skyndade iväg till hans brors 30-års kalas som var helt sjukt lyckat och förbaskat roligt! 

Söndag:
Spenderades mestadels i sängen med film och mys! Firade Alexanders mamma med paket och tårta innan vi åkte hem till mig och firade mamma med paket och pizza ;) 

Måndag:
Alexander åkte ifrån mig tidigt i morse för att jobba och jag låg kvar i sängen. Är ledig från skolan idag så jag ska strax cykla ner till hästarna som har gått ut på sommarbete nu. Sedan är det klipp och färg inne hos Elina som gäller :) Men nu är det frukost som gäller, min mage skriker efter mat!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0