Måndag 28 november 2011

Datum: 2011-11-28 Tid: 14:09:59
Har haft många bra dagar hemma som har fyllts med hästar, familj och vänner, UNDERBART! Bjuder på lite dag-för-dag-uppdatering.

Torsdag 24 nov: Åket ut till Jessica på förmiddagen för att raka hästarna. Jessica tog Magda som fick en "helrakning" (förutom ryggen, ansiktet och benen) och jag tog Findus som endast fick en sträng på sidan, bogen och under magen för att han ska kunna gå utan täcke ute men även kunna släppa ut värme när han blir körd eller går som handhäst. sen var det raka vägen till ridskolan då jag tänkte hinna rida Millan innan lektionerna började, men det hann jag tyvärr inte. Så jag grejade bara och tog in M och L. 

Fredag 25 nov: Kvart över 11 stod hovslagaren hemma vid Jessica, så jag kastade mig i bilen och brummade ut dit. När Magda fått nya skor och findus fått fina fötter tog jag och Jessica en tur med dem. Jag red och hon körde, pigga och glada hästar hade vi med ;) Trodde även denna dag att jag skulle hinna rida Millan innan lektionerna, men ack så fel jag hade... Så det blev bara lite pyssel med hästarna och sedan snabbt hem och duscha innan jag mötte upp Sandra, Sara och Dess på ica innan vår middag. Efter maten, efterrätten och Idol åkte Sandra och Anna och Erica kom. En riktigt lyckad och rolig kväll, känns skönt att omringa sig av goda vänner ibland. 

Lördag 26 nov: Halv 7 stod Sandra med bilen utanför hemma. Så jag drog min trötta kropp iväg till ridskolan. Vid 10 ungefär var alla ridskolehästar färdiga och vi kunde ta oss an "våra hästar". Äntligen kunde jag få prova rida Millan, och vilken underbar känsla! Som tur var hade jag Alexandra Davidsson som lite hjälp med hur jag skulle göra. Svårt när man aldrig ridit hästen förut, men det gick riktigt bra. Hon gjorde allt jag bad henne om, även om det inte det som hon "behövde". När jag var klar med hästarna åkte jag hem, kastade jag i mig maten och sen åkte jag och mamma till mormor för att plocka lite i lägenheten. Alexander kom på eftermiddag och på kvällen stod det tre rätters på menyn hemma! 

Söndag 27 nov: Även denna dag spenderades mestadels i stallet. Red Millan och det kändes som om jag fattade lite mer hur jag skulle göra denna gång. Hade Lisa Nilsson som lite rådgivare denna gång. Väldigt skönt att veta att man har så sjukt duktiga tjejer i sin närhet som kan hjälpa till. Tack! Åt lucnh hos mamma och pappa innan vi styrde bilen mot Khamn igen. Köpte lite julsaker på Maxi innan vi kom hem.

Idag: Dagen har enbart bestått av att plocka, greja och handla. Har fått upp ljusstakarna köket och de stora (!!) adventsstjärnorna i vardagsrummet och även i sovrummet. Det kommer bli så sjukt snyggt när det blir mörkt ikväll och jag äntligen kan få tända dem så man ser lite mer hur det ser ut :) Första gången på länge som jag längtar till det blir mörkt ute, haha!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0