9 september 2011

Datum: 2011-09-09 Tid: 10:49:17

Usch vilken beslutsångest jag har! Kanske helt onödigt och töntigt, men ändå. Jag har mejlat på två hästar, bara för att få hålla igång min egna ridning.

 Det ena var hos en tjej som heter Lotta, som rider distansritt. En travhäst, Kevin, på typ 10 år och en trav/arab-korsning, Jack, på 4 år. Båda har en mankhöjd på typ 155 cm. Vilket känns skitbra, och helt i min storlek. En bra chans att lära sig något nytt, och kanske få lite unghästvana. Jag får rida hur mycket jag vill, när jag vill, som jag vill, på vilken av dem jag vill och jag behöver inte betala något alls. Jag får följa med henne på dressyrträningar och rida den hästen som hon inte rider för tillfället och jag får även åka iväg själv om jag vill det. MEN, det ligger rätt långt bort, så jag kan inte ta mig dit själv, utan måste ha en bil, tyvärr..

Den andra tjejen heter marie och har en D-ponny vid namn Wilma. Hon rider allt möjligigt och det rör sig om 2-3 dagar i veckan och hon vill ha 300 i månaden eller att jag betalar när hästen skos var tredje månad. En "klippa" tydligen och en läromästare.

Fast egentligen tror jag att jag redan har fattat en beslut, eller jag gjorde nog det samtidigt som jag skrev allt. Jag har likson ridit sedan jag var 5 år, det är 14 år av mitt 19åriga liv. Jag har de senaste 9 månaderna ridit Magda, vilket typ är som en unghäst egentligen. Kind of... Så ja, distanshästarna är det som gäller! Och funkar det inte så kan jag ju mejla den andra tjejen igen, right? Så får det bli :D

Jag måste bara tala om att de nio månaderna som jag har ridit Magda har ju varit pga av Jessicas graviditet typ, och i onsdags blev hon mamma för första gången, hur kul som helst! :D


Men hur mycket hästar jag än omger mig med så kommer alltid
sakna min Ufo och de andra två, hur mycket som helst! <3



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0