Tisdag den 17 januari 2012

Datum: 2012-01-17 Tid: 21:32:39
Har varit uppe i Uddeholm sen i torsdagkväll då mamma ringde och behövde hjälp på jobbet. Så jag lämnade min älskade man hemma och tog bussen uppöver. En liten kort uppdatering kommer!
Fredag: Jobbade hela dagen, åkte bort till ridskolan direkt jag slutade och fick lite hästlukt i mina lungor, det behövdes! På kvällen åt vi kanon god mat och bara myste i soffan framför kaminen.

Lördag: Började dagen med ett uppfriskande ridpass på Millan. Kände att jag börjar hitta henne mer och mer, övning ger färdighet eller vad? När alla sysslor i stallet var färdiga åkte jag hem innan jag tog mig an nästa häst som var Magda. Vilket var enklare sagt än gjort. När jag, efter många försök och en lite promenad, tog mig upp på damen så var det inte en dans på rosor! Pigg, alert och trippig var hon, men arbetsbar, tills vi kom fram till grannen vars hästar var ute och skrek efter den tredje av hennes som var ute på en tur. Där kom damen på andra tankar och vi tränade (ofrivilligt) på småhopp och stegringar. Men tillslut kom vi hem, hela och rena ;) Väl hemma så var Alexander där och det var ruskigt skönt att få sova bredvid honom!

Söndag: Vaknade upp med min vackra, och försökte ta vara på tiden tsm. Lillebror spelade match som vi var iväg och tittade på. Alexander var tvungen att åka hem när den var slut och jag åkte iväg till ridskolan när ridlektion stod på schemat. Eftersom Millan gick så bra på lördagen kändes det extra bra att få hjälp av Britt att hitta henne ännu lite till!

Måndag: Jobbade hela dagen. Blev ingen ridning pga att Alexander smittat mig med sin förkylning så jag slängde mig i soffan när jag kom hem och reste mig typ inte därifrån..

Tisdag: Jobbade och åkte iväg till Magda direkt jag kom hem. Idag skötte hon sig exemplariskt, precis som den prinsessa hon är :') Synd att det blir så förbannat mörkt så fort, men det är en himla tur att hon inte är lika mörkrädd som jag är, hihi :) 

Imorgon blir det ingen ridning för då slutar jag fem och då är det redan stupmörkt... Funderar på att åka o hälsa på min gamla fröken o hennes voffsing, eller Sara :) fast borde kanske stanna hemma så man inte smittar ngn :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0