Torsdag 2 mars 2012

Datum: 2012-03-01 Tid: 21:36:26

Det var ju tyvärr inte strålande solsken i morse när jag släpade arslet ut till Linn Olsson bil. Grått och trist och kallt! Vi bestämde där och då att skippa uteritten och enbart rida i ridhuset. Millan gick kanon tyckte jag, kändes mycket lugnare av hon vart de andra dagarna. Känns som att vi håller på att hitta varandra mycket bättre och det är så kul att rida en sån häst som Millan. När allt var klart i stallet och hästarna var ute så försvann det dåliga vädret och det blev strålande solsken, så jäkla dålig tajming!

Även Magda fick sig en genomkörare i ridhuset idag och skötte sig perfekt! Vilken underbar prinsessa jag har. Vi har ju inte tränat sen i maj ifjol och jag tyckte att det kändes nästan lika bra som de gjorde då. Och jag orkar rida mycket mer och mer effektivt. Förut har jag inte orkat sitta emot henne, men nu gick det klockrent! Hon slog någon gång i galoppen och sparkade mot spöt en eller två gånger, vilket var väldigt lite mor vad hon brukar göra :) Hon är en helt fantastiskt häst och jag är så lycklig över att få ha henne i mitt liv! Perfekta hästen :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0