Förebilder

Datum: 2012-10-05 Tid: 21:55:16
Jag har länge länge funderat och tänkt på om jag har några förebilder. Hade jag fått den frågan som liten tjej har jag utan tvekan svarat: MALIN BARYARD! Men det skulle jag inte svara idag. Vist hon är helt grym, det tycker jag ändå, men inte en förebild, inte för mig. En förebild för mig ska vara någon som kämpar med att nå sin dröm, vad det än är. Rolf-Göran Bengtson är nog ändå en, tänk att vara 50 år och fortfarande rida på elitnivå. Det är nog fanimej inte det enklaste, ridning är inte en lätt sport! 
 
MEN, jaf har hittat två tjejer som jag är stolt över att säga att det två är mina förebilder. Det är två tjejer från Värmland som driver en av Sveriges största hästbloggar! De heter Ingrid och Linn och tillsammans går de under namnet DRESSYRMUPPARNA. Det är två tjejer som man får följa i ur och skur, i medvind och i motvind, i deras hästliv och i deras privatliv. De är helt fantastiska och jag beundrar dem! Det finns många saker som man skulle kunna skriva om, men det finns vissa saker som jag verkligen ÄLSKAR med dessa två.  Och det är deras kärlek till sina hästar!
 
Ingrid är (enligt vissa) för gammal för att rida sin underbart vackra ponny Claudia (hon är över 18 år) då inte "ändå" inte kan tävla henne. Men för denna underbara människa spelar det ingen roll att de inte kommer komma ut på tävlingsbanorna. För henne är det viktigaste att de trivs ihop, att de utvecklas. Så enkelt är det. Hon ville växa tillsammans med sin ponny. Jag beundrar henne så mycket för det. För så många människor är tävling det viktigaste och direkt man har växt förbi ponnyåldern ska ponnyn bort och ny storhästen in, så man kan fortsätta med att plocka rosetter. Ingrid ser inte Claudia som enbart en "häst", utan som sina bästa vän. Man märker att hon värderar som ponny så högt, och att hon verkligen älskar henne till varje pris. Och jag vet att hon, liksom jag och många många andra tycker att hennes mörka ponny är något av det vackraste världen har sett! 
 
 
Hennes partner heter Linn och har en sjukt vacker kille vid sin sida, en valack vid namn Cupido. Tyvärr har han varit lite av en olycksfågel och dragit på sig lite skador. När en skada har läkt ut, skadar han sig på nytt. Och jagtycker  att Linn ska ha en enormt cred som orkar. Hon kämpar vare dag och har ett enormt tålamod. Jag är helt säker  på att många sulle ha gett upp för länge sen och istället satsat på en "hel" häst istället. Men inte Linn, hn kämpar på och tror till 110% på sin kille. Hon har nu skrittat honom för hand i ett par månader och ska göra det i ett par månader till. Trots att Linn redan har varit ute på tävligsbanorna, tävlat på hög nivå och kämpat till sig en hel del rosetter med sina två gamla ponnyer, har hon inte bråttom att få upp Cupido till de höga klasserna. Hon låter honom utvecklas i sin egna takt och lägger ner enormt mycket tid på sin guldklimp!
 
Jag tycker absolut att ni ska klicka in er på deras blogg, och läsa! Jag klickar mig in dit flera gånger om dagen läser ALLA deras inlägg. Fråga inte, bara gör det! http://dressyrmupparna.se/
 
(Såklart funkar det inte att lägga in bilder, GAAAH, men då får ni en till anledning att gå inte på deras sida för att se deras underbara hästar!)
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0