Mitt 2011!

Datum: 2012-01-05 Tid: 11:16:48
Här är mitt 2011 i korta drag, i bilder och ord.

Januari:
I januari gjorde jag inte så speciellt mycket, några fester blev det och annars var det full rulle i skolan som vanligt. Det var även då jag bestämde mig för att testa på dressyren lite med seriöst och började träna för kagdressyren i div 3.

Februari:
Min söta lilla kusin Molly fyllde sitt allra första år som firades med tårta uppe i Ekshärad. 

Friluftsdag 2011
Vi hade friluftsdag i skolan och jag tog med mig Sara och Helén upp till Helen Berg och var ute på en ridtur med henne och hennes fina islandshästar. 


Träningen med Magda fortsätte och säsongens första tävling närmade sig med storm steg, hon övernattade på ridskolan ett flertal gånger och Ufo blev lika glad varje gång hon kom tillbaka.

Mars:
Jag fyllde 19 år och fick superfina presenter av mina nära och kära. Man började fundera på vad man skulle göra med sitt liv efter studenten, vilket visade sig vara svårare än väntat.Alexander och jag firade 6 månader på en mysig restaurang i Kristinehamn. Jag fortsatte att träna med Magda. 


ända tills olyckan var framme och tävlingsdebuten blev framflyttad...


Men laget körde på ändå, red grymt bra och fick en tredjeplats med sig hem i totalen. 

April:
Hade ett litet "riduppehåll" pga foten, men så fort jag fick ner foten i ridskon så var jag uppe igen! Kämpade på med träningen vilket resulterade i många kvällar med sjukt ont i foten.


Men det gav resultat i tävlingen, en 8onde plats individuellt och en fjärde plats i totalen med laget. 


Min kära vän Josse fyllde 18 år som firades med fest!!


Påskhoppningen på ridskolan erbjöd många många kreativa utklädningar.

Maj:
Skolan gick mot sitt slut och det var så enormt sköönt! Alla var så taggade på studenten.


Den sista omgången i dressyren gick av stapeln i Trossnäs och därifrån fick vi med oss en stor (!) fin gul rosett för en välförtjänt tredjeplats i totalen. Och det var vi verkligen värda efter all krångel vi gått igenom. Jag stukade foten och var borta första omgången i Filipstad, Mia fick olyckligt en spark i huvudet innan den andra omgången i Åmål men red åndå, under tredje omgången i Trossnäs blev Saras häst halt mitt under ritten.. 


Klassen åkte till huvudstaden på klassresa, en helt oförglömlig resa hade vi! Dramaten, naturhistoriska, grönan och annat skoj hann vi med. Tummen upp på den resan! 


Alexander och jag var ute vid hans föräldrars torp och hade de mysigt en dag i vårsolen med Zorro.

Juni:

Skolan gick mot sitt slut och vi hade en otrolig revy med världens bästa gäng studenter!


Vi hade balen samma dag som min älskade Alexander fyllde 21 år. 


Studenten, en oförglömlig dag! 


Midsommar spenderades nere på västkusten med Alexander, det bästa midsommar firandet jag haft! 

Juli:

Vi packade väskorna och begav oss ner till Kreta och hade en underbar vecka tillsammans!


Vi besökte Ullared.


Emelie fyllde år, och det firades såklart!

Augusti:

Inflyttning i lägenheten, och det tog så gott som all tid under augusti.


Förfest till eldfesten hemma hos Sara.

September:

Följde med Linn Olsson till Åmål där hon tävlade i ponnydressyr med laget i div 2. Här syns de på prisutdelningen då laget vann den omgången. (Mikeala och fabian, till höger i bild, vann det individuella!!)


Sara och Helen kom hit och vi var iväg och tog dessa ursnygga bilder! 

Oktober:

Den första helgen i oktober tog jag och min bättre hälft tåget ner till Göteborg och umgicks med Jesper och Emelie! 


Spöknatten på ridskolan var som vanligt uppskattad! 


Hårfärgen ändardes också efter några år som blond.

November:

Vi tog tåget till Stockholm och globen.


För att se Rihanna, som var helt grym!!!

December:
Gjorde inget speciellt alls under hela december, hade det bara mysigt. Julen spenderades hemma i Uddeholm med familjen. 


Nyår firades hemma hos oss med svårtslaget sällskap, helt underbart skoj var det!!




Det var mitt 2011. Året kommer bli svårt att slå med tanke på studenten och allt runtomkring, men jag ska se till att 2012 blir minst lika bra som det föregående!

Emma

Du ser ut att ha haft ett bra år! Söt pålle du rider :)



Datum: 2012-01-07 Tid: 13:47:44
Blogg: http://www.emmaformidable.devote.se
Sv. Linn

Ja det har jag minsann! :) Ja visst är hon fin, ett riktigt sto om man säger så ;)

Datum: 2012-01-07 Tid: 23:00:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0