Måndag 5 mars 2012

Datum: 2012-03-05 Tid: 15:27:33
Vad fint att jag skrev att det var den andra mars när det egetnligen var den 1a, haha! :) Tänkte sammansfatta hela veckan uppe i Uddeholm, så var beredd på ett långt inlägg med massa bilder! :) 

Måndag 27/2: Åkte bussen hem, skyndade iväg till stallet för att fixa iordning allt och rida igenom Millan lite innan tisdagen. Hade årsmöte med US och tackade för mig. Hela kvällen och natten spenderades med US på ridskolan, hade förbannat skoj ;) 

Tisdag 28/2: Malin och jag tog en superskön ridtur med Magda och Ufo på förmiddagen och på kvällen red jag lektion med Millan för Katta. 

Onsdag 29/2: Helen träning i stallet hela dagen som jag kollade på. Passade även på att ta kort till hemsidan på alla privathästar med Sara Öhman. (kanske kan slänga upp ngn här när Sara skickar dem till mig) På kvällen stod det 2års kalas på schemat uppe i Ekshärad hos Molly. 

Torsdag 1/3: Hade planerat att hinna med tre ritter idag, vilket det inte blev. Red Millan i ridhuset och det kändes riktigt bra! Skulle ha vart ute i skogen med Laban, men det var så dåligt väder att vi skippade det. Men så fort vi lämnade stallplanen sprack det upp och blev super fint o varmt, så himla typiskt! Jessica kom och hämtade mig lite senare och jag tog med mig Magda bort till ridhuset för första träningspasset inför sommaren. Och hon kändes så sjukt bra! Älskade häst alltså! 

Fredag 2/3: Sara och jag tog bilen till karlstad och shoppade loss ;) 8 plagg för 200 kronor på rean, och fullpris hade vart 1350 kronor! VILKET FYND ;) Det var inga speciella kläder så, utan lite basplagg kan man säga. 




* Tre likadana tröjor i olika färger.
* Två linnen
* Två helt vanliga polotröjor 
* Poncho eller vad man ska kalla det. (bilden lånad från google)

Lördag 3/4: Upp tidigt och rida Millan. Kändes sådär.. Sen var det snabba ryck iväg till valhall där hockeymatch mot viking skulle spelas och slutade 8-1 eller ngt sånt till oss. Ganska nöjd med mig insats ändå, med tanke på att mina skridskor blev kvarglömda i kristinehamn och jag fick spela på ett par askitdåliga låneskridskor i första perioden och sen låna ett par andra i andra o tredje perioden på en tjej i vårt lag blev skadad. svårt med helt nya skriskor sådär. Sen fick jag skynda mig till ridskolan där tre hungriga hästar stod o väntade på att få gå in och sen snabba ryck iväg till fröken Ytterberg där det vankades 20års kalas för mig :D Fick en hel massa fina saker! 


Av Sara Öhman. Det ska stå en kokbok där också, men jag hade ingen snygg så det får vänta ;)


Av Sara Y. En supersnygg ljuslykta. Den ska såklart inte hänga på toadörrn som den gör på kortet, men hade ingen krok i fönstret än ;) 

Fick även ett halsband och ett armband av Linn O, supersnyggt! Ett armband av Anna, Alexandra, Sandra och Erica, superfint även det! En vinflaska av Anna. Ett presentkort på bergvik av Helen. Tyvärr finns inga bilder på detta, då det blev kvar hos mamma o pappa. Får hoppas vinflaskan är kvar till helgen ;) haha! 

Söndag 4/4: Äntligen kom min födelsedag! Den spenderades dock i soffan men ändå ;) Alla hästarna fick vila denna dagen, och jag med ;) Var himla sugen på att följa med Linn och Sandra ut, men det skippade jag. På eftermiddagen fick jag tårta och presenter av mamma o pappa. En bok av Anna Jansson (som jag redan hade så mamma skulle byta med mot en kokbok ist), ett rivjärn (som inte är som ett rivjärn, utan det är ett handtag som man håller i.. bra förklaring ;) och ett kort där mamma hade skrivit att de betalar manegeavgiften så jag kan träna med Magda, ryttarlicensen så jag kan tävla och även anmälningsavgiften till Thule cup 2012. Så nu när allt är betalat är det bara att köra på.! :) 
När jag kom hem till Kristinehamn hämta Alex mig och vi åkte och köpte pizza. Och när vi kom hem mötes jag av en bukett rosor på köksbordet och ett supersött kort! Fick även en liten nyckelring som var ett hjärta som det stod på KÄRLEK på :') Skulle bli firad ordentligt till helgen istället hemma hos mig, men det var så fint tyckte jag! :) 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0