Olyckan

Datum: 2009-10-19 Tid: 22:16:30
Karro och jag tog varsin ponny och drog iväg till hoppbanan, jag på Chispa och Karro på Gerda. Karro och Gerda visade upp lite cirkus övningar för mig och Oskar, men tillslut kunde även dom rida inne på banan som ett normalt ekipage :)
Eftersom det var meningen att vi skulle hoppa så var det det som vi gjorde. Trots att jag var livrädd och osäker. kanske därför det gick som det gick.
Kändes bra ända fram till att jag styrde mot hindret. Hon såg tag i hindret, precis som det var meningen. Men då blev jag osäker, tänk om hon stannar?! Detta kände hon och blev osäker själv. Antar att jag tryckte till henne med sporren och hon hoppade av långt innan jag var beredd på. Helikopterhopp. Hade noll balans och hamnade i leran, framför hennes framhovar. så medans hon försöker skynda sig undan för att inte trampa på mig, så råkar hon sparka till mig i skallen...
Skyndar mig upp i sadeln igen, för det har man ju lärt sig att man ska. Karro ber mig att prova hoppa igen, fast i trav denna gång. Men så fort jag började rida igen så snurrade allt, ordentligt. Det var riktigt läskigt faktiskt.
skrittade tillbaka till stallet medans karro var kvar och hoppade.
Fick inte vara kvar på mötet för Anna och western tanterna, så jag åkte hem och satt mig i soffan i stället :)
En liten liten hjärnskakning blev följden av detta, kul!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0