Sammanfattning av det gångna året!

Datum: 2010-01-02 Tid: 00:13:19
Januari
Ingen händelserik månad. Simon och jag firade 2 år, och myste hela månaden i princip. Skolan började igen efter ett välbehövt jullov. Och helt plötsligt vart det full fart igen. 

Februari
Även februari kom utan några speciella händelser. Umgicks med Sara, festade och myste med Simon. Kollade även efter foderhästar. 

Mars
Jag fyllde 17. Fortsatte att leta efter foderhästar, hittade några som jag var väldigt intresserade av, men allt slutade med att mamma och pappa bestämde sig för att det inte kunde bli ngt. Förutom det, så fortsatte livet sin stilla gång. 

April
Tony Cederholm fyllde år, pappa fyllde år, Josse W fyllde år, Hanna B fyllde år, Nicole L fyllde år Och Zazza fyllde år! Jag tillbringade så gott som varje dag med Simon. Jag insåg även en av de få människor som jag alltid hade förlitat mig på, svek, inte bara mig, men många andra. Månaden avslutades med fest hemma hos Amanda. 

Maj
Denna månad började med kalas istället, Springparty i Krako. Simon fyllde 19, och vi beställde en resa till Cypern. Jag var även 'barnvakt' till min älskling Gretta i 3 dagar. Hon gjorde mig lycklig. 

Juni
Vi packade våra väckor, och den 1 juni satt vi på flyget på väg till Cypern, där vi spenderade 1 hel vecka, helt underbart! Skolan slutade och vi fick ett väl behövt sommar lov. Jag tävlade KM på Colombina, men det gick tyvärr käpprätt åt helv... Kan bero på att jag visste att detta var sista gången som jag red och såg denna vackra varelse igen. Jag grät när jag lämnade stallet den dagen, och jag kommer aldrig att glömma henne, inte en chans! Den 28 åkte jag ner till Alstrum för att få umgås med Kajsa en kväll ensam innan alla andra kom. Jag hade äran att bli presenterad för Askur, den underbara svarta islandshästen som dansade sig in i mitt hjärta. 

Juli
Ridläger veckan avslutades och alla flickor skildes åt. Simon och jag firades 30 månader, och jag var lyckligare än någonsin! Sara och jag kom fram till att vi ångrade att vi flyttade hem tillbaka från Lillerud, och fick chansen att komma tillbaka. Fryksdalsdansen var ett måste, och Scotts var ett ännu större måste! Så jag tog ledigt ifrån jobbet på Torsdag. Och på onsdag åkte jag och mitt hjärta Anna till Sunne för att kalasa. Kvällen var kanon, och helt oförglömlig! På Fredag (eller om de va lördag) så var jag tillbaka i Sunne, men denna gången hade jag Josse, Linn, Linnea och Karin som sällskap. Sara Y fyllde 17 år och jag och Josse cyklade in till Hagfors och tillbaka. 

Augusti
Simon och jag startade månaden med att åka till Göteborg för att vara ensamma och bara mysa :) Veckan var underbar och jag kunde inte ha önskat för något bättre! :) Sara och jag sumpade chansen till Lillerud. Skolan började tillbaka efter ett underbart sommarlov och Simon åkte utomlands med Jocke. Eldfesten vankades och det var hur lyckat som helst! Jag började på innebandy igen efter 4-5 års uppehåll. Hela månaden (året) hade vart toppen, tills vändningen kom..
Jag och Simon gjorde slut, och hela världen rasade. 

September
Dagarna gick, och jag gick ner mig allt mer. Sara och jag färgade oss, bara för att få ngn förändring. EmmaB och JosseP fyllde år, och jag kom närmre min vän Evelina. Jag försökte rensa mitt huvud genom att träna, träna och träna, vilket funkade bra just för stunden men inte i längden. 

Oktober
Världen fortsatte att rasa, och jag fortsatte att träna och träna, och av någon anledning att äta mindre. Ett försök till att få mig att acceptera mig själv lite mer (vilket inte funkade) KM i hoppning genomfördes. HP fyllde 20 och det vankades kalas! Tyckte att det var ett smart sätt att bedöva allt jag kände, funkade inte!
Karoline tyckte att jag skulle övervinna min rädsla för hoppning, och lånade ut sin underbara(!) ponny till mig, men det slutade med en hjärnskakning för min del. 

November
Fortsatte att träna så hårt jag bara kunde för att inte behöva tänka. Jag tog mig an hur mycket saker som helst att göra, bara för att slippa tänka och att slippa känna efter vad jag kände. Jag och Sara beställde biljetter till Globen, det var fantastiskt och välbehövligt! Försökte även lura mig själv att jag kom på att detta kommer att förändra mig på något bra sätt eller något. Men kom snabbt på att jag bara ljög för mig själv, igen. 

December
Jag kämpade på för att få ihop ett bra luciatåg till ridskolan. Josse och jag bakade julgodis och jag passade Gretta och tränade Join up. Anna Karlsson fyllde 18, och vi genomförde en galant luciashow. Joel Karlsson fyllde även han 18, och jag och Josse tog fina kort med Ticke och Gretta. Julafton kom och likaså juldagen med den traditionella innebandyn och den goda maten. Karoline fyllde 18 samtidigt som hennes syster Bella fyllde 14. Nyårsafton kom, och jag hade riktigt roligt, men riktigt jobbigt med att försöka hålla mina känslor i kontroll. 

I det stora hela så började året bra, det började helt perfekt och jag hade aldrig varit lyckligare. Sen vände allt snabbare än vad jag kunde förstå. Jag såg inte länge någon mening med livet, och ville helst av allt bara hoppa av det.

Prins

nu fick man verkligen se att vi umgås på tok för lite! skärpning på det.

vi får hoppas på ett bättre år, men jag hoppas att du vet att jag alltid finns här för dig Prins, det kommer aldrig att ändras<3

Datum: 2010-01-02 Tid: 16:25:42
Evelina

Jag finns här för dig<3

Datum: 2010-01-02 Tid: 16:27:09
Blogg: http://ewelinaand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0