22 november 2010

Datum: 2010-11-22 Tid: 21:49:40
Det slog mig förut, hur enkelt det är att missuppfatta något/någon bara för att man inte pratar. Man antar saker som man inte vet om de är sanna, och så vill man inte säga något. Jag vet inte vad det beror på. Kanske för att man är rädd för att ha rätt, eller för att man måste förklara sig ifall man har fel.

Jag vet inte riktigt, men en sak som jag vet är att man inte borde anta saker. Är det inte lättare att bara tala om saker? Lättare att bara fråga om det är något man undrar?


En missuppfattning eller ett antagande kan förstöra mycket väldigt snabbt. Därför tänker jag sluta med att bara anta saker! Ja ska sluta anta att det är på ett visst sätt, och jag ska sluta anta att människor vet vissa saker.

♥ helén

Du är att vis, Linn! :)

Datum: 2010-11-24 Tid: 15:54:26
Blogg: http://helenlinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0