2 september 2010

Datum: 2010-10-02 Tid: 21:14:51
En HEL dag i stallet är nu till ända, vilket är riktigt skönt tycker jag då ja är riktigt himla slutkörd! 

Klubbmästerskap i hoppning stod på schemat idag. Klockan ringde halv 8 och 08.00 befann jag mig på parkeringen, trött, halv bakis, och väldigt opepp på allt. Men tävlingsdagen flöt på relativt bra, lite så kritik, men det är bara att ta till sig och lära sig av det som gick fel tills nästa tävling. 
När tävlingsdagen var slut åkte jag, Sandra och Olivia direkt ut till hästarna och red. Vi tog en lång mysig tur, trots att det var ganska kallt så var det mysigt. Tyckte att jag lyckades ganska bra med att sätta Magda på plats när hon försökte ta kontrollen. hon har kommit på att om hon går fint i form och "lyssnar" bra och sedan helt plötsligt kastar ner huvudet och drar en ur sadel, så har hon världens chans att dra järnet. Men inte med mig inte, det ska gudarna veta. Och när hon märkte att jag var beredd varje gång hon försökte göra så, så började hon med att försöka bocka. När hon tillslut insåg att det inte heller funkade så lyssnade hon riktigt bra för en stund. Sen började hon med att öka tempot stegvis. Men vi kom hem hela och (o)rena allihop iallafall. 

och nu så har jag varit ute tillbaka till stallet och tagit in hästarna och nattat dom. Jag hoppas jag hinner ut i morgon och rida, men då blir det Ufo, men det är inte fy skam det heller. Mamma har även bjudit på Flygande Jacob, så himla gott alltså! :) Men nu ska ja skynda mig att göra två sockerkakor, eftersom jag hade glömt att jag skulle fixa kaffebröd till tävlingen imorgon. Tävlingen som jag förresten är himla nervös för. Och jag hoppas kommer gå som på räls, eller att vi iallafall kan lösa alla problem som vi stöter på snabbt och smärtfritt. Själva tävlingen får iallafall gå smärtfritt, så att inte de utomstående uppmärksammar allt kaos som kan tänkas uppstå.

Men nu måste jag fortsätta att leta efter ett bra recept och sen sova, klockan ringer halv 7 i morgon. Dö på de!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0