Fredag 17 februari 2012

Datum: 2012-02-17 Tid: 15:56:34
Äntligen fredag igen! Även om jag är hemma hela dagarna så tycker jag det är extremt skönt när det blir helg och Alexander är hemma på dagarna. Och det tycker jag är super skönt!

Förra helgen var vi uppe hos mamma o pappa och kollade på rally. Fredagskvällen bjöd på tacos och trevligt sällskap och Sara & Gustav och senare en sväng till öltältet. På lördagen tog vi oss ut och kollade på Colins Crest. Vi såg dock inte hoppet och stod längre bort i skogen. Det var superfint väder supermysigt! Hemfärden blev lite krångligare, för vi fick parkera längs en väg, och inte i körriktningen, utan vi stod åt fel håll, och kunde inte vända där vi stod. Så innan vi kunde vända över huvudtaget så hade vi suttit stilla i bilen och väntat i typ 40 minuter.. Så det inplanerade sprinten som vi skulle på skippade vi. ingen av oss hade någon vidare lust då. Istället fick vi god trerättersmiddag hos mammi o pappi. Underbart gott var det! Söndagen var en ganska seg dag och vi gjorde absolut ingenting vettigt alls. Vid klockan 2 åkte mamma och Alexander upp till Värmulsåsen och kollade rally medan jag tog med mig Olivia ut på en tur med hästarna. Så skönt att komma upp på hästryggen igen! När vi satte oss i bilen hem, var det redan mörkt ute och vi tog det riktigt lugnt då Alexs bil har börjat krångla och hålla på, så att åka som hastighetsbegränsningen visade, var inte att tänka på, mycket saktare gick det. Men helt plötsligt sprang det upp en älg på vägen och varken jag eller Alex hann reagera. Men som turioturen åkte vi så sakta och älgen sprang upp jämt framför bilen så den slog "bara" huvudet i framrutan på min sida och sprang sedan in i skogen igen. Hade den sprungit upp 2 sekunder tidigare hade han förmodligen hamnat mitt i rutan och det hade inte gått så bra som det gjorde denna gång! Ingenting hände med oss, och det enda som syns på bilen är lite repor på stolpen på passagerarsidan som knappt syns. Polisen sa att de skulle göra ett eftersök på älgen, men vi vet inte om de hittade den eller om de inte blev något med den. Förhoppningsvis så klarade den sig lika bra som vi gjorde!

Men denna helg ska vi ingenstans så nu kan alla älgar vara säkra ;)

Jejja

Det blev ingen match o rida denna helgen alltså??

Datum: 2012-02-17 Tid: 16:46:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0