Onsdag 29 februari 2012

Datum: 2012-02-29 Tid: 22:43:23
Denna vecka har hitills bestått av hästar, så gott som iaf!

På måndag tog jag bussen till Uddeholm och skyndade mig ut till ridskolan. Hann med en kort ridtur på Millan (20 min) innan det var dags för årsmöte med US. Kändes skönt att tacka för sig och lämna över till de yngre förmågorna, men samtidigt lite sorgligt att lägga det bakom sig. Men helt ute ur leken blir man ju ändå inte dock. Det blir man nog aldrig på något sätt. Efter mötet blev en kort visit i badkaret hemma innan jag var tillbaka i stallet där jag tillbringade kvällen/natten med en massa fantastiska tjejer!!!

På tisdag var jag och Malin ute med Ufo och Magda innan jag pallrade mig iväg till ridskolan för en lektion med Millan. Som för övrigt gick galant! Hon är stark och det är mycket häst att rida, så i början kändes det lite halvdant men i slutet släppte hon till och det kändes riktigt bra. Idag fick hon en vilodag, vilket hon egetnligen inte behövde, men hon såg ut att må så himla skönt i solen så hon fick stå där och mysa med Laban. Imorgon blir det dock ett pass ridhuset med Millan och Laban följer med ut i skogen. Så hoppas på srålande solsken och massa plusgrader! :) Ska även ta mig an min vackra Magda imorrn med. Dags att ta sig i kragen inför sommaren och tävlingssäsongen. Har ju planerat in första tävlingen och insåg idag att det bara är 2 månader dit, och vi har inte börjat träna alls ju...

Kvällen har jag och familjen spenderat i Ekshärad där vi har firat lilla Molly som blev 2 år i helgen. Så himla söt och intelligent för att vara 2 år, jag är imponerad! 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0