Måndag 19 mars 2012

Datum: 2012-03-19 Tid: 13:57:28

I torsdags stod jobb på schemat, hasseln vanligt superkul med mycket utevistelse. På kvällen åkte jag iväg till Yatzi och tog en kort tur ute i mörkret. Hade med kameran men glömde såklart ta kort.. På kvällen började även jag känna av halsen och snuvan. På fredag gjorde vi inte så mycket, jag fixade ihop en tårta och på kvällen blev det pizza. Blev tidigt i säng då jag fick värdens magont och illamående..

Vaknade med samma illamående på lördag men fick samla kraft och åkte ut till hästen där allt försvann. Tänkte ta mig en längre ridtur, men med en massa krångel som drog ut på tiden fick det bara bli en liten tur igen tyvärr. Allt började när jag skulle hämta henne i hagen. Gick inte att komma i närheten av henne, så fort jag kom nära föste hon undan sin kompis och vände baken mot mig, och så höll vi på till jag gick och hämta en morot och då gick det mycket enklare. Väl inne i stallet kunde vi inte stå stilla på gången och varje gång jag stötte i henne med borsten skvatt hon och började trippa omkring. Så jag släppte henne lös i ridhuset en stund så hon fick springa av sig. Men hon kunde fortfarande inte stå still på gången, men med en stor hötuss löste vi även det problemet :) Men väl uppe på ryggen är hon jätte lugn, man kan inte annat än att älska dessa ston ;)
Väl hemma hade vi födelsedagsfika för mig med tårta och bullar. Fick precis det jag önskade mig, pengar till en kamera :D När alla hade gått hem lagade vi pasta carbonara och den dök jag i säng, igen...

Var helt däckad hela söndagen och mådde piss. Idag har jag bara gått ur sängen för att laga lunch till Alex. Men nu känner jag mig mycket bättre så det är ett bra läge att ta sig till duschen och även gå ut i solen och i friska luften, det behöver jag, blekfis ;)


Jejja

Hon ser nästan ut att va angloarab... Va det ett halvblod?? HOn fick inte stötar av borsten när du borsta då? E ju den tiden på året.... Här gnistrar det som attan :(

Datum: 2012-03-19 Tid: 15:30:23
Sv Linn

Ja det är hon, blev en liten konstig vinkel, hon ser inte så arabig ut annars :) Jag tror inte det, tror mest det var lite bossigheter som pågick :)

Datum: 2012-03-20 Tid: 14:31:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0